ایجاد آب و هوای ویژه در مراکز آزمون AIBA کنتیننتال




ایجاد آب و هوای ویژه در مراکز آزمون AIBA

تولیدکنندگان به طور روز افزونی برای سرعت بخشیدن به توسعه لاستیک ها  به تست و آزمایشات روی آورده اند.

آزمایش لاستیک‌ جدید معمولاً در چندین مرکز آزمایش انجام می‌شود و مکان‌هایی مانند فنلاند یا نیوزلند برای آزمایش تمام فصل و زمستان مورد استفاده قرار میگیرند. اما آب و هوای ناپایدار و عوامل انسانی برای کاهش دقت و تکرارپذیری آزمایش‌های بیرونی اهمیت دارند و ممکن است مشکل ایجاد کنند. از همین رو بهتر است به طور خودکار فرآیند آزمایش در آب و هوای در داخل مراکز انجام شود و این دقیقاً همان کاری است که کمپانی کنتیننتال انجام داده است.

یکی از اولین امکانات تست داخل ساختمان توسط کنتیننتال ایجاد شد تا مهمترین جنبه عملکرد تایر مانند ترمز خیس را آزمایش کند. کمپانی لاستیک کنتیننتال آنالایزر ترمز داخلی خودکار (AIBA) را در سال 2012 در سایت اصلی خود در هانوفر آلمان افتتاح کرد. در داخل این سالن 300 متری، می‌توان شرایطی را برای تست‌های ترمز گیری در شرایط مرطوب، خشک و حتی یخ‌زده ایجاد کرد و آزمایش‌ها را با استفاده از خودروهای کاملاً خودکار و بدون راننده ای که می‌توانند تا 112 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرند و به طور مداوم ترمز کنند، انجام داد.

آنالایزر ترمز داخلی خودکار (AIBA)

AIBA تست لاستیک ها را با ضرایب اصطکاک ثابت و سطوح جاده با قابلیت انتخاب آزادانه تحت شرایط تست کاملاً مطبوع در طول سال امکان پذیر می کند و می تواند تا 100000 تست ترمز بسیار دقیق را در سال انجام دهد، اما روند توسعه تایرها تا خودکار شدن فاصله زیادی دارد. کنتیننتال در حال برنامه‌ریزی برای ساخت پیست دیگری مشابه با هندلینگ مرطوب در هانوفر برای کاهش فشار روی پیست فعلی می باشد.

وسیله نقلیه تحلیلی AIBA یا AVA، این امکان را فراهم می کند که هنگام اعمال ترمز در جاده های خشک و مرطوب، ویژگی های اصطکاک لاستیک ها به طور دقیق کنترل شود. با سیستم AVA، کنتیننتال برای اولین بار مزایای روش آزمایشی را که می تواند در همه مدل های خودرو استفاده شود، با محیط آزمایش کنترل شده و قابل تکرار آنالایزر ترمز داخلی ترکیب می کند. این عمل به کارشناسان تایر  اجازه می‌دهد بدون توجه به ویژگی‌های خودرو و یا مدل آن، آزمایش‌ها را انجام دهند. این خودروی آزمایشی پیشرفته، که در نوع خود تنها در جهان است، در مسیر آزمایشی خود این شرکت، یعنی Contidrom استفاده می‌شود.

آرژ


منبع: www.evo.co.uk


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0